Vitamine pentru leziunile articulare, Osteoartrita: Simptome, Cauze, Tratament


Prima pagina Nutritie Alimente pentru oase sanatoase Alimente pentru oase sanatoase Dr. Roxana Mitulescu NutritieOrtopedie De multe ori, nu ne dam seama cat de importanta este sanatatea oaselor pana cind nu avem neplaceri.

Meniu cont utilizator

Un regim de viata nesanatos, sedentar, un consum de alcool peste medie, fumatul si predispozitia genetica ne pot conduce spre osteoporoza. Fara masuri de prevedere, o descoperim in momentul cand se observa o pierdere in inaltime, cand coloana cervico-toracala se deformeaza sau cand suferim frecvent fracturi.

durere la cot ce să faci

Boala care afecteaza aproximativ 30 de milioane de europeni este caracterizata prin reducerea densitatii minerale osoase. Dupa cum sugereaza chiar denumirea ei, osul devine poros, mai putin rezistent si predispus la fracturi.

Mai grav este ca, odata instalata osteoporoza, nu se poate vorbi de o refacere a densitatii osoase. Insa cu regim de viata echilibrat si interventie medicala precoce, boala poate fi prevenita, iar progresia stopata. Astfel, o alimentatie care sa conduca la o intarire a oaselor si mentinerea unor articulatii sanatoase este un lucru pe care-l poate face oricine. Evident, pot fi luate si pastile, diferite suplimente alimentare, dar se recomanda ca aceste masuri sa nu fie initiate fara consultarea prealabila a medicilor.

Calciul sustine structura osoasa, in timp ce vitamina D ajuta la absorbtia calciului in organism. Acesti nutrienti sunt importanti in orice etapa a vietii, dar mai ales odata cu inaintarea in varsta.

supurarea tratamentului articular

O alimentatie care sa aiba in vedere aceste lucruri ne ajuta la prevenirea fracturilor si ameliorarea simptomelor bolii. Vitamina K este esentiala pentru functionarea corecta a metabolismului calciului. O regasim in legumele cu frunze verzi, precum spanacul sau broccoli, in branza fermentata sau iaurt. Vitamina C stimuleaza productia de celule care formeaza tesuturile osoase, fiind absolut necesara pentru intarirea sistemului osos.

Osteoartrita: Simptome, Cauze, Tratament

Efectul antioxidant al vitaminei C vindeca oasele deja deteriorate si ajuta la regenerare. Citricele, catina, rodia, patrunjelul, legumele cu frunze verzi, morcovii sunt printre campionii ingredientelor bogate in vitamina C.

In afara de calciu, oasele contin zinc și magneziu. Impreuna cu vitamina D, magneziul stimuleaza absorbtia calciului, iar zincul ajuta la formarea celulelor măduvei si previne diminuarea densitatii osoase.

Categorie Sanatate Osteoartrita - Generalitati Osteoartrita este o afectiune  in care cartilajul care protejeaza si inveleste suprafetele articulare se deterioreaza o data cu vitamine pentru leziunile articulare timpului. In cele din urma, oasele, nemaifiind separate de cartilaj, se freaca unele vitamine pentru leziunile articulare altele, ducand la lezarea tesutului si a osului subiacent si determinand aparitia simptomelor articulare dureroase ale osteoartritei. Osteoartrita, denumita cateodata boala articulara degenerativa sau osteoartroza, reprezinta cea mai frecventa forma de artrita si este cauza principala a durerii si invaliditatii in randul adultilor invarsta. Boala afecteaza adesea articulatiile coloanei vertebrale, degetelor de la mana, degetului mare de la mana, soldului, genunchilor sau degetelor de la picioare. Osteoartrita - Simptome Printre simptomele osteoartritei se numara: - durerea, in special la nivelul mainilor, soldurilor, genunchilor sau picioarelor si cateodata la nivelul coloanei vertebrale; durerea este in stransa relatie cu activitatea desfasurata in articulatia respectiva si este mai puternica la sfarsitul zilei  sau dupa perioade de activitate; pe masura ce boala avanseaza, durerea apare chiar si in repaus - rigiditate care dureaza mai putin de o ora dupa perioade de inactivitate, cum ar fi dimineata la trezire sau dupa repaus prelungit - limitarea miscarilor in articulatie - durere la palpare si tumefiere ocazionala - deformari articulare in special in stadiile tardive ale osteoartritei - cracmente articulare crepitatiiinsotite adesea de durere; aceste cracmente pot aparea de asemenea si intr-o articulatie normala nonartritica si sunt de obicei nedureroase.

Insa anumite alimente, precum iaurtul, reprezinta o alta cale sigura pentru a acoperi necesarul de vitamina D. Evident, trebuie sa citim cu atentie eticheta produsului si sa ne asiguram ca are in compozitie lapte si culturi lactice vii, nu adaosuri sub forma de proteine sau grasimi. Laptele Toti stim ca laptele ajuta copiii sa aiba oase sanatoase. Insa acest lucru este valabil la orice varsta.

Iar partea buna este ca unele vitamine pentru leziunile articulare de lactate vitamine pentru leziunile articulare laptele cu vitamina D, pentru un dublu beneficiu. Iar daca nu putem bea doua, trei pahare cu lapte pe zi exista varianta de a-l adauga intr-un smoothie.

Articole similare

Branza Branza este un alt aliment bogat in calciu, insa aceasta nu inseamna sa o consumam in exces. Daca ne alegem cu un numar de kilograme peste normal, aceasta nu va ajuta deloc ligamentele.

  1. Întărirea ligamentelor și a preparatelor articulațiilor
  2. Unguent pentru entorsa articulației genunchiului
  3. Cauzele deficitului de vitamina B12 Vitamine pentru leziunile articulare Articulația genunchiului și tratamentul complet pentru cartilajul articular și lichidul sinovial Articulația genunchiului și tratamentul complet pentru cartilajul articular și lichidul sinovial Publicat: Articulația este formată din cartilaj articular, membrană sinovială, ligamente, tendoane, lichid sinovial şi oase.
  4. Durere în articulația umărului stâng cum se tratează

Asadar, e suficient sa o mancam cu moderatie. Cat despre branzeturile cu vitamine pentru leziunile articulare, acestea, pe langa calciu, contin si multe grasimi si sare, asa incat, in ce priveste consumul lor, e indicat sa fim prudenti.

Tesuturile moi aflate in jurul oaselor sunt principalii vinovati pentru durerea osteoarticulara.

Sardinele Sardinele, acesti pestisori pe care ii gasim frecvent pe rafturile magazinelor conservati au o cantitate surprinzator de mare de calciu si vitamina D. O conserva cu sardine contine calciu cat doua pahare cu lapte. In plus, sunt foarte gustosi si mancati ca atare si in salate.

Osteoartrita - Simptome

Persoanele supraponderale ar trebui sa aleaga sardinele in suc propriu. Oul Oul este un aliment care tine cu sanatatea oaselor. Contine, in diferite proportii, vitamina D, care contribuie la vindecarea rapida a fracturilor si prevenirea osteoporozei, calciu si vitamina K, de asemenea, extrem de importanta pentru sanatatea sistemului osos.

Somonul Stim ca, prin continutul de acizi grasi Omega-3, somonul este un aliment sanatos pentru inima. Sa consumam asadar somon si pentru sanatatea oaselor si pentru cea a inimii.

dureri la nivelul articulațiilor șoldului decât leac