Externe

Pandemia a afectat puternic finanțele Vaticanului

La sfârșitul lunii trecute, Vaticanul a anunțat că pandemia l-a obligat pe Papa Francisc să amâne o campanie anuală de strângere de fonduri de la catolici din întreaga lume, notează Reuters.

Întârzierea campaniei cu mai mult de trei luni a venit într-un moment deosebit de prost, deoarece alte venituri, în special din muzeele Vaticanului, s-au redus.

Administratorii de top ai Vaticanului au organizat o reuniune de urgență la sfârșitul lunii martie, când au dispus înghețarea promoțiilor și angajărilor și interzicerea orelor suplimentare, călătoriilor și evenimentelor majore.

O notă internă văzută de Reuters a spus că deciziile, în vigoare pentru restul anului, au fost luate „pentru a atenua, cel puțin pe termen scurt, impactul economic grav … și pentru a evita măsurile drastice ulterioare.”

O scrisoare din aprilie le-a spus însă șefilor de departament că, în conformitate cu politica Papei, nu ar putea concedia angajați.

În același timp, pandemia a redus drastic fondurile primite de la Muzeele Vaticanului, care au avut aproximativ 7 milioane de vizitatori anul trecut și sunt cea mai singură sursă de numerar a orașului. Muzeele, care generează aproximativ 100 de milioane de dolari anual, au fost închise începând cu 8 martie și nu se vor redeschide, probabil, până la sfârșitul lunii, ceea ce duce la pierderea veniturilor pe trei luni.

Chiar și după redeschidere, oficialii se tem că măsurile de securitate sporite, cerințele de distanțare socială, noile reglementări în materie de sănătate și lipsa preconizată a turiștilor internaționali vor eroda vânzările de bilete și suveniruri.

„Cu siguranță avem anii grei înaintea noastră”, a declarat miercuri noul șef al Secretariatului pentru economie al Vaticanului, părintele Juan Antonio Guerrero, pe site-ul oficial Vatican News.

O altă problemă este că nu există indicații despre momentul în care Papa își poate relua activități care atrag zeci de mii de oameni în același timp, cum ar fi sărbătorile religioase. Deficitul a fost accentuat și de reducerea chiriilor la cele aproximativ 600 de magazine și birouri din Roma care aparțin Vaticanului, pe perioada epidemiei.

Sursa Antena3.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *